13 October 2010

15 Oktober 2010M : Di antara menghadiri Majlis Ilmu al-Habib Umar dan Konsert Maher Zain..(T_T)


subhanallah...alhamdulillah..Allahuakbar..(T_T) astaghfirullah..

sesungguh di antara 2 majlis itu, konsert maher zain adalah berada di hukum harus dan makhruh..maka hal itu di anggap sia-sia di sisi ulama' kerana makhruh dan harus tidak membawa ke arah pahala..

ada pun Majlis Ilmu Habib Umar adalah berada di hukum sunat dan wajib..apabila di katakan sunat dan wajib, maka jelaslah akan mendapat pahala, insya Allah..

ada pun perbezaan kedua adalah, majlis ilmu, malaikat akan ada bersama, amin, wallahua'lam..manakala konsert hiburan, muzik, malaikat akan menjauhi, astaghfirullah, wal iyya dzubillah..

wallahua'lam..

ingatlah kita semua..

malaikat izrail sentiasa mengunjungi kita, majoriti ulama' mengatakan 70 kali kunjungan malaikat izrail di sisi kita, astaghfirullah..(T_T)

cuba bayangkan, kalau kita mati ketika berada di konsert maher zain, di manakah kita di sisi Allah S.W.T selepas itu? bagaimanakah kematian kita? astaghfirullah..

dan..

kalau kita mati ketika berada di dalam majlis ilmu, di kelilingi para ustaz, para ilmuan Iman dan Islam, para ulama', masya Allah, sedikit sebanyak tempias nur Iman dan Islam akan mengena kita, insya Allah, kita akan mulia di sisi Allah S.W.T, amin..


amin..wallahua'lam..

alhamdulillah..(^_^)

semoga Allah memberi kecelikan hati dan minda kepada seluruh umat Islam untuk menilai yang manakah batil dan manakah benar..amin..
 




No comments:

Post a Comment

~ Muhasabah ~