07 October 2011

Seminar Perdana "al-Imam al-Haddad dan pemikirannya", jom! insya Allah..


subhanallahi wabihamdih..

alhamdulillah, insya Allah, pada pagi ini (8 Oktober 2011M / 10 ZulQaedah 1432H), akan berlangsungnya satu Seminar Perdana di Masjid Negeri Shah Alam..

Seminar Perdana ini adalah bertemakan "Imam al-Haddad dan Pemikirannya", dan bertempat ia di Dewan Solat Bawah, Masjid Negeri Shah Alam..

Bagaimana hendak menyertainya? alhamdulillah, insya Allah, pendaftarannya adalah percuma, dan ia bermula pada jam 9.15 pagi..

Siapakah tokoh yang mulia yang memuliakan Seminar ini? alhamdulillah, insya Allah, akan hadirnya dua hamba-Nya yang mulia, iaitu al-Habib Jindan bin Naufal bin Salim bin Ahmad dari Indonesia, dan al-Habib Naqjmuddin bin Othman al-Khered..




al-Habib Naqjmuddin bin Othman al-Khirid, 
Pimpinan Madrasah at-Tazkiah Cawangan Darul Mustafa Pantai Dalam, Kuala Lumpur

 
al-Habib Jindan bin Naufal bin Salim bin Ahmad,
Pimpinan Yayasan al-Fachriyyah, Tangerang, Indonesia. 

Alhamdulillah, subhanallahi wabihamdih, semoga bumi Malaysia dilimpahi barakah dan kemuliaan yang tidak putus-putus dengan terdapatnya para ulama' yang bersinar dengan permata Ahlul Sunnah wal Jama'ah terutama dari kalangan Ahlul Bait iaitu dari keturunannya ya habibi Sayyiduna Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa Sallam, amin..

kedua-dua guru mulia ini akan menyampaikan syarahan masing-masing iaitu sempena Seminar Perdana "al-Imam al-Haddad dan pemikirannya"..

Guru mulia, al-Habib Naqjmuddin al-Khirid akan membentangkan syarahannya iaitu "Mengenali Peribadi Imam al-Haddad dan signifikan Majlis Haul"..

dan..

Guru mulia, al-Habib Jindan bin Naufal akan membentangkan syarahannya iaitu "Imam al-Haddad dan kesan serta pengaruh da'wah beliau di Nusantara"..

dan, kemudiannya, insya Allah akan ada sesi soal jawab bersama guru mulia ini, dan semoga ia membawa keberkahan kepada hadirin dan mereka yang mencintai majlis ini, amin..

Insya Allah, semoga majlis mulia ini akan berlangsung nanti, amin..semoga bumi Malaysia amnya, Shah Alam khususnya bersinar dengan cahaya kerahmatan-Nya dan kasih sayang-Nya, amin..

Jom bersama kita penuhi majlis mulia ini, amin..

No comments:

Post a Comment

~ Muhasabah ~