03 May 2012

Teguran guru mulia buat kita semua agar menjaga hubungan di antara kita semua..




telah berkata Dr. Uthman el-Muhammady:


"Kita sedang mengundang LAKNAT (kemarahan) daripada Allah. Kita ada Rukun Iman, Rukun Islam. Dan sekarang kita sedang kacau Rukun Masyarakat. Hak jiran, hak masyarakat Islam, hal Pemimpin Islam, hak masyarakat bukan Islam.


Cuba kita fikirkan balik bagaimana Islam berkembang. Hubungan kita dengan Allah dan hubungan kita sesama masyarakat (iaitu berkasih sayang). Inilah yang diajar oleh Baginda Rasulullah Shallallahu 'alaihi (wa alihi wasahbihi) wasallam. Membuat kekacauan adalah mengundang LAKNAT daripada Allah!"

astaghfirullah..T__T



Tidak terlepas lisan Dr. Uthman el-Muhammady daripada menyebut kalimah mulia "Ampun Ya Allah, Ampun Ya Allah..." T__T


Kita semakin risau akan masa depan generasi Melayu kita...T__T


Ampun Ya Allah...kerana meraka jahil tidak mengetahui...


Semoga kedatangan Guru Mulia, al-Habib Umar bin Muhammad bin Salim al-Hafidz ke negara kita khususnya, bertemu dengan pemimpin-pemimpin negara, bertemu dengan pemimpin-pemimpin keselamatan negara, dengan harapan doa beliau supaya dijaga KEAMANAN di Malaysia ini..amin ya Allah..


Inilah harapan murni guru mulia, al-Habib Umar bin Muhammad bin Salim al-Hafidz, supaya tidak berlaku perkara yang tidak di ingini sepertimana yang berlaku di negara-negara Islam yang lain...


luahan hatiku sendirian ; "Ya Allah, selamatkan kami daripada fitnah orang-orang yang ZALIM..Allahumma Amiin"..^_^

Syukran ya akhi al-Ustaz Khairi
di atas perkongsian ilmu ini, dapat jua hati ini mengambil isi-isi ilmu yang berguna, kilauan mutiara yang bercahaya buat mencerahkan perjalanan diri ini..^_^





No comments:

Post a Comment

~ Muhasabah ~