19 December 2011

Jalanku..

Alhamdulillah..






Ramai yang melalui jalan yang sama, tetapi aku memilih jalan yang berlainan, apakah keputusannya?



wallahua'lam, aku serahkan segalanya pada Allah, amin..


Mungkin......


Jalan yang ramai melaluinya itu adalah jalan kejayaan..
Jalan yang ramai melaluinya itu adalah jalan kegembiraan..




Namun..


Tidak ramai yang mengetahui jalan yang ramai melaluinya itu ada juga kekurangan..


Atau mungkin..


Kekurangan itu ditutup atau tidak disedari kerana begitu asyik dengan keadaan yang ramai itu..


Maka aku memilih untuk melalui jalan yang tidak dilalui atau jarang dilalui itu..




Biarlah aku yang menyapu daun kering yang menutup jalan itu..
Biarlah aku yang menerangi jalan yang samar itu..
Biarlah aku yang membina jalan yang suram itu..


Kerana aku percaya, Allah sentiasa menjaga hati mereka yang benar-benar inginkan keredhaan-Nya..


dan, mudah-mudahan aku digolongkan bersama yang mempunyai hati yang disinari dengan keredhaan Allah Subhanahu waTa'ala..

No comments:

Post a Comment

~ Muhasabah ~