31 May 2011

Aku mahu bertaubat kepada Allah..(T__T)



Firman Allah Subhanahu wa Ta'ala :


إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ

(yang bermaksud) : "Sesungguhnya Allah menyukai orang-orang yang bertaubat"

(surah al-Baqarah, ayat 222)

wallahua'lam, Allah jua Yang Maha Mengetahui..(T__T)

astaghfirullah..

Wahai hatiku, begitu banyak dosa yang engkau lakukan wahai hati..
Wahai jiwaku, begitu banyak dosa yang engkau lakukan wahai jiwa..
Wahai jasadku, begitu banyak dosa yang engkau lakukan wahai jasad..

(T__T) : astaghfirullah, astaghfirullah, astaghfirullah..

Wahai diriku, ingatlah, barangsiapa yang sentiasa bertaubat kepada Allah, pastilah Allah akan mencintainya..
Wahai diriku, ingatlah, apabila Allah telah mencintainya, maka Allah akan memberikan apa diinginkan hamba-Nya itu..
Bahkan lebih dari yang diinginkannya hamba-Nya itu..

sebagaimana firman Allah di dalam hadits qudsi :

مَا يَزَالُ عَبْدِي يَتَقَرَّبُ إِلَيَّ بِالنَّوَافِلِ حَتَّى أُحِبَّهُ فَإِذَا أَحْبَبْتُهُ كُنْتُ سَمْعَهُ الَّذِي يَسْمَعُ بِهِ وَبَصَرَهُ الَّذِي يُبْصِرُ بِهِ

(yang bermaksud) : "Hamba-Ku masih terus mendekati kepada-Ku dengan perbuatan-perbuatan sunnah hingga Aku mencintainya. Ketika Aku mencintainya, maka Aku menjadi pendengarannya yang ia gunakan untuk mendenar, Aku menjadi penglihatannya yang ia gunakan untuk melihat"

masya Allah, tabarakallah..

subhanallah, alhamdulillah, Allahuakbar..

(T__T) : astaghfirullah, astaghfirullah, astaghfirullah..

Sesungguhnya..

Betapa mulianya seorang hamba-Nya yang dapat melihat dan mendengar bersama cahaya cinta kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala..

Demikianlah keadaan orang-orang yang dicintai oleh Allah Subhanahu wa Ta'ala, mereka akan mendapatkan kemuliaan yang agung di dunia dan di akhirat..

Semoga Allah mencintai kita dan tiadalah Allah akan mencintai kita kecuali Sayyiduna Nabi Muhammad Shallallahu 'alaihi wa Sallam juga mencintai kita, maka mendekatkanlah kepada Allah Subhanahu wa Ta'ala dengan mengikuti segala jalanan beliau (yakni ya habibi baginda Shallallahu 'alaihi wa Sallam), agar kita dicintai Allah Subhanahu wa Ta'ala dan dicintai oleh Sayyiduna Nabi Muhammad Shallallahu 'alaihi wa Sallam..

Perbanyakkanlah berselawat kepada ya habibi Sayyiduna Nabi Muhammad Shallallahu 'alaihi wa Sallam, ikutilah budi pekertinya dan akhlaknya..

jika engkau wahai diriku mengikuti Sayyiduna Nabi Muhammad Shallallahu 'alaihi wa Sallam, maka engkau akan dicintainya, dan juga akan dicintai Allah Subhanahu wa Ta'ala..

Jika Allah Subhanahu wa Ta'ala mencintaimu, maka Allah tidak akan memberimu kesusahan kerana tidak ada seorang kekasih yang akan menyakiti kekasihnya akan tetapi dia akan memberi segala yang diinginkan oleh kekasihnya, memuliakannya, dan mendekatkannya kepadanya sedekat-dekat keadaan...



masya Allah, tabarakallah..

maka, wahai diriku, bukakanlah mata zahirmu untuk memandang alam ciptaan Allah, untuk menghadirkan kepada mata hatimu tangisan keinsafan untuk bertaubat kepada Allah, kemudian mengalirlah mata zahirmu dengan lelehan air mata keinsafan..

sesungguhnya, air mata itu akan menjadi saksi buatmu wahai diriku di akhirat kelak bahawa engkau telah bertaubat kepada Allah dengan sebenar-benarnya..

Allah, Allah, Allah..(T__T)

wallahua'lam, Allah jua Tuhan Yang Maha Mengetahui..

Allah Tuhan Yang Maha Pengampun..






No comments:

Post a Comment

~ Muhasabah ~